Més de 240 persones assistiren el dijous dia 18 a la inauguració de l’ exposició temporal dedicada a la intervenció d’Antoni Gaudí a la Catedral de Mallorca. Aquesta iniciativa s’emmarca dins els actes de l’Any Gaudí, organitzat amb motiu del centenari de la mort del genial arquitecte català.
L’acte d’inauguració de la mostra ‘Gaudí a la Seu de Mallorca. Litúrgia, Art i Modernitat’ va tenir lloc a la Seu, amb la intervenció del degà del Capítol, Mn Antoni Vera, el canonges responsable de Cultura, Mn Mateu Tous, i la cap de Gestió cultural, Cristians Ortiz.
A principis del segle XX, la Catedral de Mallorca va iniciar un procés de transformació que va marcar profundament la seva configuració litúrgica i la seva trajectòria històrica. Aquest impuls renovador va néixer de la visió del bisbe Pere Joan Campins i de la seva estreta col·laboració amb Antoni Gaudí, una aliança que esdevindria clau en la redefinició del temple.
Aquesta exposició, plantejada com un dels pilars de la commemoració de l’efemèride de la mort de l’arquitecte, convida el públic a descobrir com el pensament pastoral de Campins i la desbordant creativitat arquitectònica de Gaudí es varen entrellaçar en un diàleg fecund entre fe, art i espai.
Durant l’acte d’inauguració, el degà del Capítol de la Catedral, Mn. Antoni Vera, ha assegurat que l’exposició ens permetrà conèixer “un relat complet i assequible per a tots els públics sobre la intervenció d’Antoni Gaudí a la Seu, sense renunciar al rigor científic”. Mn. Vera ha recordat la tasca que s’ha duit a terme aquestes darreres dècades a la Seu per reivindicar i recuperar la memòria de Gaudí.
Per la seva banda, el canonge de Cultura, Mn Mateix Tous, destacà la trascendència de l’obra de Gaudí, reconegut com «l’arquitecte de Déu». Cristina Ortiz, cap de Gestió cultural de la Seu i una de les comissàries de l’exposició, juntament amb Marta de Castro i Aina Rotger, ha explicat que l’exposició es desplega en tres àmbits, l’interior de la Seu, el claustre i el Museu d’Art Sacre de Mallorca. I ha anunciat un programa de dinamització i accessibilitat al voltant de la mostra els pròxims mesos.
Cal destacar la publicació d’un catàleg de l’exposició, en el qual no només s’explica amb detall el context i el procés de la reforma, sinó que inclou, per primera vegada de forma sistemàtica, un catàleg pròpiament dit de totes les peces gaudinianes de la Seu i del Museu d’Art Sacre.
L’exposició es podrà visitar durant un any amb els mateixos horaris i condicions d’accés a la Seu: de dilluns a divendres de 10.00 h a 17.15 h i els dissabtes de 10.00 h a 14.15 h.
Es pot consultar tota la informació sobre entrades, recorreguts i horaris a la pàgina web catedraldemallorca.org

