Desglossant el nombre de persones per programa, la iniciativa ‘Endinsa’t a la Seu i al Museu d’Art Sacre de Mallorca (MASM)’ ha registrat des de setembre de 2025 fins al mes de juny un total de 4.862 participants. Són alumnes d’Educació Infantil, Primària, Secundària, Batxillerat, Formació Professional i Educació per a Adults de la diòcesi de Mallorca. Aquesta iniciativa educativa compleix aquest curs onze anys i consisteix en una sèrie de visites guiades i dinamitzades per l’equip de Gestió Cultural, adaptades a cada etapa educativa, que s’ofereixen a tots els centres escolars a principi de curs. La majoria dels alumnes que visiten la Catedral i el MASM són de Primària i Secundària.
El programa de visites culturals es desenvolupa també des de setembre a juny i consta d’una proposta de visites amb diferents temàtiques, com Les dones a la Seu, Art gòtic a la Catedral i el Museu o Dracs i llegendes: Especial sant Jordi a la Seu i al Museu. Aquests recorreguts, que s’ofereixen en català i en castellà prèvia inscripció a través de la nostra pàgina web, han registrat aquest curs una participació de 196 persones.
D’altra banda, la Catedral i el MASM participen a Apropa Cultura, una xarxa que pretén facilitar l’accés a la cultura a col·lectius en situació de vulnerabilitat vinculats a entitats socials. Des de setembre fins al dia d’avui, han participat en les visites que la Catedral i el MASM ofereixen a Apropa Cultura 836 persones.
Pel pròxim curs, i com a novetat, la intervenció d’Antoni Gaudí a la Catedral tindrà un protagonisme especial, amb motiu del centenari de la seva mort. A través de diferents recursos divulgatius, s’oferiran visites que permetran explicar l’obra de l’arquitecte català i conèixer l’exposició temporal ‘Gaudí a la Seu de Mallorca, Litúrgia, Art i Modernitat’, oberta a la Catedral i el MASM des del passat dia 18 de juny.

